diumenge, 15 de febrer del 2009

5.4 Convivència Vial

     Sobre els ciclistes:


     Quan parlem que un ciclista ha fet una infracció, hem de saber diferenciar entre un ciclista i una persona que va en bicicleta. Per considerar-se integrant del col·lectiu ciclista s’han de complir certs requisits.  Un ciclista té el dret de circular per totes les vies de la xarxa vial que tipifica el codi de circulació ja que paga aquest dret a través d’una llicència de renovació anual que a més a més l’atorga una assegurança civil amb cobertura per danys físics i materials a tercers.

     El codi de circulació descriu com a infracció, l’avançament a un ciclista en una via interurbana si no deixa un marge de seguretat d’un metre i mig com a mínim. En les vies urbanes, un ciclista pot ocupar un carril com qualsevol altre transport.

      Els ciclistes tenen el dret de circular en paral·lel a vies interurbanes.

      La norma de circular en paral·lel i moltes vegades fins i tot en grup per carreteres que no disposen d’un voral reglamentari és una defensa natural dels ciclistes.

     Rotondes. Un grup de ciclistes es considera una unitat. Quan el primer integrant del grup entra a una rotonda, la resta fins a l’últim gaudeix de la mateixa prioritat.

      Els vehicles a motor podrán travessar una línea continua i ocupar part del carril contrari per avançar a un ciclista.

      Cada any, entre 120 i 150 ciclistes moren en accidents de trànsit a l’estat Espanyol (1 mort cada 3 dies) i quasi 2.200 resulten ferits de diversa gravetat i amb diferents seqüeles (6 diaris). En els últims 10 anys la xifra de morts supera els 1.400.
A Catalunya, mor 1 ciclista cada 2 mesos.
"Quan veig un adult en bicicleta, tinc esperances en la raça humana" H.G.Wells


AIXÍ ESTEM I AIXÍ ENS VA.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada